دکوراسیون

خانه شیک و مدرن با همین قوانین ساده

شیک و مدرن با همین قوانین ساده

خانه شیک و مدرن با همین قوانین ساده

شما خانه ای را انتخاب می کنید که فکر می کنید برای شما و خانواده تان ایده آل خواهد بود و وقتی وارد آن می‌شوید، تعجب می کنید، “چرا نقشه خانه مناسب برای ما نیست؟” بسیاری از خریداران خانه هنگام جستجوی خانه مورد نظر، اشتباهات رایجی می کنند. این که آیا شما نیازهای خانواده‌ی خود را درنظر گرفته اید؟ و یا اینکه نیازهای ما در آینده چه خواهد بود؟ داشتن یک مشاور و راهنما در هنگام خرید خانه میتواند از انتخاب‌های اشتباه جلوگیری کند. شما می‌توانید بسیار راحت با دانستن چند اصول مهم چیدمان منزل بسیاری از ایرادات و عیوب نقشه خانه را بر طرف سازید و یا کمک کنید کمتر به چشم بیآید و خانه خود را براحتی با رعایت یکسری قوانین دیزاین داخلی بخصوص برای جهزیه تازه عروس خانم‌ها و دیزاین خانه های کوچک، منزل خود را تبدیل به یک خانه مدرن و دلخواهتون کنید .

 

 تزئین درست مبلمان یکی از اصول مهم چیدمان و دکوراسیون خانه محسوب می‌شود

انتخاب مبلمان می تواند یک کار سخت باشد. هنگامی که با یک اتاق خالی روبرو هستید، پر کردن آن به روشی که هم از نظر زیبایی شناختی و هم از نطر اصول چیدمان و دکوراسیون داخلی خوشایند باشد، می تواند یک کار بیش از حد دشوار به نظر برسد. اما با گذشت سال‌ها، طراحان داخلی تعدادی از اصول ساده چیدمان و کاربردی را به کار بستند. فقط این قوانین ساده را رعایت کنید و خواهید فهمید که چیدمان مبلمان چندان هم سخت نیست.

 

انتخاب یک نقطه کانونی یکی از اصول مهم چیدمان خانه است

هرگز قدرت یک نقطه کانونی در یک اتاق را دست کم نگیرید. بعضی اوقات آن‌ها به صورت طبیعی ظاهر می شوند، مانند اینکه یک پنجره برجسته یا یک شومینه دارید، در حالی که ممکن است لازم باشد که خودتان مانند آن‌ها در کنار تلویزیون بسازید. نقطه کانونی انتخاب شده شما هرچه باشد، به آن اهمیت دهید. یکی از اصول دیزاین و چیدمان خانه این است که شما باید مبلمان را تا آنجا که ممکن است با توجه به قرار گیری نقطه کانونی انتخاب کنید.

 

 

برای یک چیدمان اصولی منزل بهتر است مبلمان را به دیوارها نچسبانید

اندازه اتاق به شما نشان می دهد که چقدر می توانید مبلمان خود را از دیوارها جدا کنید، اما حتی برای چیدمان خانه کوچکتر و فضای کمتر، می خواهید با فاصله دادن حتی چند سانتی‌متر بین قسمت‎‌های پشتی مبلمان و قسمتهای دیگر، کمی راه تنفس به فضا اختصاص دهید. با وجود این فضاهای کمی که با فاصله بین مبلمان و دیوارها  ایجاد میگردد در واقع می توان اتاق ها را بزرگتر نشان داد و با رعایت این اصل خانه خود را بزرگتر نشان دهید. البته اگر فضای بزرگ تری دارید، پس بعنوان یک اصول مهم چیدمان منزل دقت کنید که مبلمان را به گونه ای ترتیب دهید که زمینه های گفتگو در وسط اتاق ایجاد شود و فاصله بیشتری را بین دیوارها و مبلمان بگذارید.

 

 

با دیزاین اصولی منزل خود زمینه های مکالمه ایجاد کنید

یکی دیگر از اصول مهم چیدمان مبلمان هر منزلی این است که افراد باید به طور طبیعی بتوانند بدون نیاز به چرخاندن سر با یکدیگر صحبت کنند. مبل‌ها و صندلی‌ها را برای رویارویی با یکدیگر قرار دهید (لزوماً مستقیم نیست، اما نزدیک است)، و به این ترتیب آنها به اندازه کافی نزدیک هستند که افراد بدون بالا بردن صدای خود بتوانند با یکدیگر مکالمه کنند. اگر اتاق خیلی بزرگ است، چندین قسمت مکالمه ایجاد کنید و دکوراسیون داخلی دلنشین‌تری داشته باشید.

 

 

هنگام تنظیم مبلمان، تعادل را پیدا کنید

رعایت تعادل ابعاد مبلمان و وسایل مختلف در چیدمان و دکوراسیون اصولی خانه مهم است. اندازه و ابعاد و قرار دادن قطعات مختلف را در نظر بگیرید، مطمئن شوید که تمام قطعات بزرگ یا کوچک را در یک منطقه یا یک طرف اتاق قرار نداده اید، که می تواند باعث شود فضا به صورت پراکنده و کمی ناخوشایند باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که انواع مختلفی از اشکال وجود دارد و شما اصول دیزاین منزل خود را بدرستی رعایت کردید.

 

محل عبور مرور افراد را در نظر بگیرید

یكی از مهمترین مواردی كه هنگام چیدمان اصولی و دیزاین داخلی مبلمان در هر اتاق باید مورد توجه قرار گیرد جریان مسیر عبور مرور است. مردم نباید از کنار مبلمان و یا یکدیگر به سختی  عبور کنند. اطمینان حاصل کنید که بین میزها و مبل‌ها و بین صندلی ها حداقل 1 متر فاصله در نظر گرفته اید. مسیری واضح ایجاد کنید تا افراد بدون مشکل بتوانند از یک انتهای اتاق به طرف دیگر قدم بزنند.

 

برای داشتن یک چیدمان اصولی بهتر است از فرشهای با اندازه مناسب استفاده کنید

یکی از مهمترین نکات دیزاین منزل شما ،اندازه فرش زیر مبلمان است . سایز مناسب فرش در دکوراسیون پذیرایی :

 

1- فرش مناسب پذیرایی خانه برای خانه های کوچک یا متوسط :

برای پذیرایی با محیط های کوچک و یا متوسط ، انتخاب فرش با سایز بزرگ که دارای رنگ متناسب با مبل می باشد انتخابی صحیح برای دکوراسیون داخلی منزلتان خواهد بود. البته باید اشاره داشت که بزرگی فرش نباید زیاد و بیش از حد باشد و باید انتخاب سایز فرش به گونه‌ای باشد که کمی از صندلی و همچنین پشت کاناپه در قسمت بیرونی از لبه‌ی قرار داده بشود . توجه داشته باشید از اشتباهات رایج انتخاب فرش در اندازه اتاق یا محیط مورد نظر می باشد که برای درک بهتر آن می توان با یک مثال بیان داشت که یک فرش 24 متری در یک اتاق با مساحت 24 متر انتخابی کاملا اشتباه است، زیرا نباید سایزبندی فرش و مساحت اتاق یکی باشد. البته بر روی فرش می توان وسایل دکوری مانند : مجسمه ، میز تلویزیون و همچنین گلدان ها را قرار داد

 

 

 

2-سایز مناسب فرش در محیط های بزرگ خانه

در محیط های بزرگ نیز مانند محیط پذیرایی کوچک، استفاده از فرش بزرگ  (البته نه بسیار بزرگ) ، انتخابی مناسب و صحیح خواهد بود. درمحیط های بزرگ خانه سایز فرش خریداری شده باید به گونه ای باشد که پایه‌ی جلویی مبل که لبه‌های آن می‌باشد بر روی لبه فرش قرار بگیرد. قرار گرفتن لبه پایه جلویی مبل بر روی لبه فرش باعث می شود که بین فرش و مبل یک پیوند ایجاد شود و از جابه‌جا و گیرکردن پا به لبه فرش نیز جلوگیری شود و از همه مهمتر فرش قرار داده شده، زیبایی فوق العاده ای را نیز می تواند به دکوراسیون خانه بدهد .

 

یک میز صبحانه‌خوری بزرگ تهیه کنید تا چیدمان منزل شما زیباتر شود

 

وقتی صحبت از میزهای صبحانه‌خوری می شود، منظور میزی است که درنزدیکی فضای آشپزخانه است و محلی برای اکثر وعده‌های غذایی اعضای خانواده است.

پیشنهاد استفاده از این نوع میز برای دکوراسیون و چیدمان خانه شما با این هدف است که صبحانه به خاطر اختصاصی بودنش برای افراد خانواده، در فضایی صمیمی و غیررسمی صرف می‌شود. با توجه به این‌که لوازم صبحانه، نسبت به وعده‌های غذایی دیگر کم‌حجم‌تر است و همچنین زمان کوتاه‌تری برای صرف کردن آن نیاز است، درنتیجه می‌توانید کوچک‌ترین ابعاد و اندازه را برای تهیه میز و صندلی صبحانه، در نظر بگیرید. در حد امکان میز را درجایی مستقر کنید که از نور طبیعی برخوردار باشد. تابش نور طبیعی، در هنگام صرف صبحانه، انرژی مضاعفی به شما می‌دهد و دکوراسیونی زیباتر برا شما بوجود می‌آورد.

اگر آشپزخانه بزرگی دارید, میز صبحانه‌خوری با توجه به تعداد اعضای خانواده و ابعاد آشپزخانه‌تان در آن قرار دهید. درصورتی‌که فضای آشپزخانه کوچک است، از کانتر آشپزخانه به‌عنوان میز استفاده کنید. حداقل عرض مناسب برای پیشخوان کانتر برای صرف صبحانه، 60 سانتیمتر می‌باشد.

درصورتی‌که فضای کافی در پذیرایی یا نشیمن دارید پیشنهاد می‌کنیم، قسمت دنجی را پیدا کنید و میز صبحانه‌تان را در آنجا قرار دهید. در این حالت علاوه بر اینکه از میز برای صرف صبحانه استفاده می‌کنید، برای برگزاری مراسم عصرانه و گپ دوستانه با نزدیکان می‌توانید از میز بهره ببرید و به همین سادگی شما یکی از اصول مهم چیدمان منزل را رعایت و دکوراسیون منزل خود را شیک و مدرن‌تر کرده اید.

 

 

منبع : سایت راشامهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *