دکوراسیون

چیدن منزل نقلی

چیدن منزل نقلی

امروز با یک راهنمای دیگر در زمینه دکوراسیون و چیدمان منزل در خدمت شما هستیم. در این مطلب، چیدمانی فوق‌العاده که حاصل تلفیق سبک و هنر اصیل ایرانی با هنر مدرن است را به شما نشان می‌دهیم. دکوراسیونی زیبا از رنگ‌ها و طرح‌های ایرانی به‌علاوه وسایل مدرن و امروزی که واقعا منزل شما را زیبا و پر از آرامش می‌کند. این سبک برای کسانی که زندگی مشترکشان را به تازگی شروع کرده‌اند به شدت توصیه می‌شود.

دیوارها و قاب‌ها

برای رسیدن به یک گالری دیواری زیبا، نیاز است از قاب‌های نامنظم کمک بگیرید. این اصل، قانون کلی نیست اما تاثیر بسیار زیادی بر روی چیدمان داخلی شما دارد. استفاده از قاب‌های یک اندازه ممکن است دیگر جلوه گری سابق را در فضای منزل شما نداشته باشد. به شما توصیه می‌کنیم از سه قاب بزرگ، کوچک و متوسط کمک بگیرید. این چیدمان را می‌توانید پشت میز کار، شومینه، طاقچه یا دیوار کنار پله‌ها انجام دهید.

 

 

صنایع دستی چوبی و مدرن

این که می‌خواهیم یک دکوراسیون ایرانی داشته باشیم، مستلزم استفاده همیشگی از صنایع دستی و سنتی نیست. شما می‌توانید از هر پارامتری که به آن علاقه‌مند هستید در بافت دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. ترکیب صندلی‌های چوبی و کتابخانه کوچک مدرن با فرش ایرانی، مثالی از این چیدمان است. در زمان چیدمان، به اندازه و حجم فضا نیز توجه کنید.

استفاده از رنگ‌های اصیل ایرانی

بهره‌گیری از رنگ‌های اصیل ایرانی می‌تواند بافت یک خانه ایرانی را در تمام فضا جاری کند. استفاده از شمعدان‌های قدیمی، رنگ‌های لاکی و فیروزه‌ای و ترکیب المان‌های اصیل سنتی این مهم را برای شما فراهم می‌کند. رنگ‌های اصیل ایرانی تا حدود زیادی شما را به هدف نزدیک می‌کنند.

 

ایجاد زمینه‌های مکالمه

یکی دیگر از اصول مهم چیدمان مبلمان این است که افراد باید بتوانند به‌طور طبیعی و بدون نیاز به چرخاندن سر با یکدیگر صحبت کنند. مبل‌ها و صندلی‌ها را طوری قرار دهید که رو به روی هم باشند تا افراد بدون بالا بردن صدا بتوانند با یکدیگر مکالمه کنند. اگر اتاق بزرگ است، چندین قسمت مکالمه ایجاد کنید.

 

تعادل در تنظیم مبلمان

رعایت تعادل ابعاد مبلمان و وسایل مختلف در چیدمان خانه مهم است. اطمینان حاصل کنید که تمامی قطعات بزرگ یا کوچک را در یک منطقه قرار ندهید، زیرا این امر می‌تواند باعث پراکندگی فضا شود. مطمئن شوید که از انواع مختلف اشکال و اندازه‌ها در چیدمان استفاده کرده‌اید.

استفاده از فرش‌های مناسب

استفاده از فرش مناسب یکی از مهم‌ترین نکات در دکوراسیون منزل است. فرش‌های بزرگ با رنگ متناسب با مبلمان انتخابی صحیح برای خانه‌های کوچک و متوسط هستند. در محیط‌های بزرگ نیز از فرش‌هایی استفاده کنید که پایه جلویی مبل روی لبه فرش قرار بگیرد تا پیوندی بین فرش و مبل ایجاد شود و زیبایی محیط را افزایش دهد.

 

تهیه میز ناهارخوری کمجا

میز ناهارخوری باید در نزدیکی فضای آشپزخانه قرار گیرد و محلی برای اکثر وعده‌های غذایی اعضای خانواده باشد. این نوع میز به‌خصوص برای فضای صمیمی و غیررسمی صبحانه بسیار مناسب است. اگر آشپزخانه کوچک است، از کانتر آشپزخانه به‌عنوان میز استفاده کنید. اگر فضای کافی در پذیرایی دارید، میز ناهارتان را در قسمتی دنج قرار دهید تا هم برای صبحانه و هم برای مراسم عصرانه و گپ دوستانه استفاده شود.

استفاده از المان‌های ایرانی

اگر به موسیقی و ساز علاقه‌مند هستید، ابزار کار خود را در کمد پنهان نکنید و از آن‌ها در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید. این کار حس هنری را به بیننده تلقین می‌کند. عناصر دیگر مثل شال مبل و آباژور ایستاده نیز می‌توانند نقش ساز شما را در دنیای مدرن پررنگ‌تر جلوه دهند.

 

 

دکوراسیون خانه‌های کوچک ایرانی

خانه‌های ایرانی در دنیای مدرن امروز فضای زیادی برای چیدمان ندارند. باید از فضای کوچک بیشترین بهره را برد. با استفاده از ایده‌پردازی‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم و با بهره‌گیری از هوش و سلیقه خود، می‌توانید به یک چیدمان ایرانی دست یابید.

نمونه‌هایی از دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک ایرانی

فرش ایرانی: عضو ثابت یک اتاق پذیرایی شیک ایرانی است. فرش ایرانی در هر دکوراسیونی، چه مدرن و چه سنتی، با هر رنگ و چیدمانی هماهنگ می‌شود.

گلیم ایرانی: مانند فرش ایرانی از عناصر زیبای دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک ایرانی است. گلیم ایرانی کاربردهای زیادی دارد؛ می‌توان آن را به صورت تابلو از دیوار آویزان کرد یا به‌عنوان روکش مبل استفاده کرد.

با رعایت این اصول و بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه، می‌توانید دکوراسیون منزل نقلی و کوچک خود را به سبک ایرانی مدرن و شیک طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *