دکوراسیون

عوامل موثر برای یک دکوراسیون گرم در منزل

راهکار دکوراسیون گرم منزل

همان طور که می‌دانید، همه انسان‌ها در جستجوی آرامش و خوشبختی هستند و در صورت نبود آن، سعی دارند تا محیط اطراف را به گونه‌ای طراحی کنند که آرامش و انرژی در بین اعضای خانواده گسترش یابد. یکی از این روش‌ها، بکارگیری رنگ‌های گرم در دکور منزل است که معمولاً اطلاعات آن در دوره نرم‌افزار طراحی و دکوراسیون داخلی به علاقه‌مندان و متخصصان این امر آموزش داده می‌شود.

استفاده از رنگ مناسب برای لوازم و وسایل خانه

جالب است بدانید که استفاده از رنگ مناسب برای لوازم و وسایل خانه یکی از اصلی‌ترین و نزدیک‌ترین راه‌حل‌ها برای ایجاد آرامش در خانواده می‌باشد. برای مثال، انتخاب میز تلویزیون سهیل با رنگ گرم می‌تواند حس آرامش را افزایش دهد. البته انجام این کار و همچنین تغییر رنگ لوازم منزل، امری آسان در نظر گرفته نمی‌شود و ممکن است هزینه‌های بسیاری را برای فرد به همراه داشته باشد. مثلاً تصور کنید یکی از رنگ‌های گرم را برای فرش یا دیوار مورد استفاده قرار می‌دهید، اما رنگ بکار رفته در مبلمان با ساختار کلی منزل سنخیت ندارد. این عدم تطابق می‌تواند هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

تأثیر استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون منزل

رنگ‌های گرم تداعی‌کننده نور خورشید، آتش و حرارت هستند. این رنگ‌ها موجب می‌شوند ویژگی‌های خاصی در محیط پدید آمده و فضاهای بی‌رنگ و روح نیز جذاب شوند. تعادل یافتن رنگ‌های خنثی با رنگ‌های گرم نیز مهم است. برخی افراد طرفدار سبک‌های قدیمی و سنتی هستند و ترکیب مد جدید را با روش‌های قدیمی می‌پسندند. به همین دلیل، اگر از طیف‌های گرم و کم‌رنگ استفاده می‌کنید و علاقه‌مند به این سبک هستید، توصیه می‌شود از گرم‌ترین رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی بهره بگیرید. به عنوان مثال، اگر دوست ندارید تمام ترکیب رنگی منزلتان گرم باشد، می‌توانید یک یا دو رنگ سرد به این ترکیب اضافه کرده و سپس تعادل ایجاد نمایید.

تاثیرات رنگ‌های گرم بر شخصیت افراد

شخصیت فرد در انتخاب رنگ تاثیرگذار است. به عنوان مثال، اگر فردی دارای شخصیتی آرام باشد، رنگ‌های گرم ممکن است مناسب محیط اطراف او نباشند و بایستی رنگ‌های سردتر و ملایم‌تر را در ساختار منزل بکار گیرد. اما رنگ‌های گرم مناسب شخصیت‌های پرجنب‌وجوش و فعال است. این رنگ‌ها موجب می‌شوند سطح آدرنالین، تعداد تنفس، میزان فشار خون و دمای بدن افزایش یابد و به فرد احساس گرما بدهد. هر چه شدت رنگ گرم بیشتر باشد، گرما بخشی آن نیز افزایش می‌یابد.

رنگ‌های گرم را بیشتر بشناسید

در ابتدا سوالی که پیش می‌آید، این است که چه رنگی، رنگ گرم نامیده می‌شود و آیا می‌توانید با دیدن رنگ‌ها، گرم یا سرد بودن آن را تشخیص دهید؟ شاید هم بارها نام آن‌ها را شنیده باشید اما زمانی که اسم چیدمان دکوراسیون و حتی تغییر سبک آن می‌آید، گیج شده و نمی‌دانید که کدام رنگ را انتخاب کنید. تمامی این موارد به دلیل عدم آموزش نرم‌افزار طراحی و دکوراسیون داخلی می‌باشد که فرد برای اخذ گواهینامه طراحی دکور آن نیز اقدام نکرده است. بدین منظور، در این بخش قرار است با انواع رنگ‌های گرم آشنا شوید و سپس آن‌ها را بیش از قبل بشناسید.

 

 

رنگ قرمز در دکوراسیون منزل

این رنگ نشان‌دهنده حرارت و جوشش است و دمای بالایی دارد. نکته‌ای که باید مدنظر قرار گیرد، تاثیر این رنگ بر فعالیت‌های حرکتی و جسمانی افراد است. برخی افراد علاقه دارند از رنگ قرمز به عنوان مکمل استفاده کنند تا در محیط تعادل برقرار کنند. برای استفاده بهتر از رنگ قرمز و ترکیب‌های موثر آن در دکوراسیون خانه، می‌توانید از رنگ‌هایی نظیر نارنجی، زرد و قهوه‌ای نیز استفاده کنید.

رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل

یکی دیگر از رنگ‌های گرمی که می‌توانید در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید، رنگ نارنجی است. این رنگ شاد موجب طراوت و تازگی در منزل می‌شود و به محیط اطراف انرژی زیادی می‌بخشد. برای مثال، میز ناهار خوری سهیل با رنگ نارنجی می‌تواند انتخاب مناسبی برای فضای داخلی باشد.

رنگ زرد در دکوراسیون منزل

رنگ زرد به عنوان رنگ خورشید شناخته می‌شود و یکی از رنگ‌های پرانرژی و شادی‌آفرین است. این رنگ می‌تواند شور و حرارت را به فضا بیاورد. رنگ‌های کرم، شیری، لیمویی و نخودی از رنگ‌های پر استفاده در دکوراسیون منزل هستند که همگی از رنگ زرد گرفته شده‌اند.

تفاوت رنگ‌های گرم و سرد در دکوراسیون داخلی

برای اینکه بدانید چه رنگی برای دکور منزل شما مناسب است، باید رنگ‌ها را به طور کامل بشناسید. رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی جزء رنگ‌های گرم هستند که آدرنالین را افزایش می‌دهند و موجب بالا رفتن فشار خون، افزایش تنفس و افزایش درجه حرارت می‌شوند. در مقابل، رنگ‌های سبز و آبی جزء رنگ‌های سرد طبقه‌بندی می‌شوند که ضربان قلب را کاهش داده، ماهیچه‌ها را آرام کرده و حس سردی به فرد می‌دهند. رنگ بنفش نیز ترکیبی از رنگ گرم و سرد است.

تاثیرات رنگ‌های گرم در لوازم خانه

وجود رنگ‌های گرم در منزل موجب شور و نشاط می‌شود و اعضای خانواده را به هم نزدیک‌تر می‌کند. برخی از ترکیب‌های رنگی مناسب با لوازم خانه عبارتند از:

  • دیوارها و سقف منزل: رنگ‌های گرم در دیوارها و سقف می‌توانند شور و نشاط را به محیط منزل برگردانند.
  • دوخت پرده: پرده‌هایی با رنگ‌های گرم و مناسب می‌توانند زیبایی ساختمان داخلی را افزایش دهند.
  • مبلمان: رنگ زرد در مبلمان می‌تواند زیبایی خیره‌کننده‌ای را به ارمغان بیاورد.
  • کمدها: رنگ‌های گرم نظیر قهوه‌ای، کرم و زرد از پرکاربردترین رنگ‌ها برای کمدهای اتاق و سالن هستند.
  • فرش: رنگ قرمز برای فرش‌های ایرانی همچنان محبوب است و به منازل جلا می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *