دکوراسیون

پاف کجا بکار می آید؟

کجا بکار می آید؟

کاربرد پاف مبل
معمولا در زبان انگلیسی به پاف مبل، اتومن (ottoman) گفته می‌شود که ریشه در زمان عثمانی دارد. در واقع این نوع مبلمان به دوران عثمانی برمی‌گردد و در آن دوره بسیار پر طرفدار بوده است. کاربردهای امروز پاف مبل را در ادامه بخوانید.

۱- ایجاد طیف رنگی
پاف‌ها، جنس‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند ولی معمولا از جنس پارچه هستند. شما می‌توانید انواع پاف مبل را در طیف رنگ‌های مختلف و بر اساس سلیقه خود از رنگ‌های ملایم گرفته تا رنگ‌های تندتر و تیره‌تر پیدا کرده و در کوراسیون خانه استفاده نمایید. معمولا از پاف مبل به عنوان رنگ مکمل پایه‌ در طراحی خانه استفاده می‌شود.

۲- ایجاد تضاد
بر حسب نوع رنگ اتاق شما، رنگ پاف مبل می‌تواند برای ایجاد یک تضاد استفاده شود. برای مثال در یک اتاق با یک دیزاین کرمی و قهوه‌ای روشن شما می‌توانید از پاف مبل با رنگ قرمز گرم برای ایجاد تضاد استفاده کنید. در این جا رنگ قرمز یک تضاد قوی چشمگیر و شیکی را با دیوار و سایر وسایل اتاق ایجاد کرده است.

پاف مبل در دکوراسیون خانه

کاربرد پاف مبل در دکوراسیون خانه

۳- به عنوان یک میز کناری
کاربرد پاف مبل به عنوان میز کناری یکی از گزینه‌های محبوب است. می‌توانید دو پاف مبل را به طور موازی در دوطرف مبل یا هر چیزی که خودتان تمایل دارید، قرار دهید یا به صورت تکی و جدا از آنها استفاده کنید.

پاف مبل به عنوان میز کنار

کاربرد پاف مبل به عنوان میز کنار

۴- به عنوان پر کننده زیر میز
آیا میزی دارید که فقط نیاز به یک چیز خاص دارد؟ از پاف مبل به صورت جفت یا تکی استفاده کنید. هم باعث زیبایی میز می‌شود و هم یک حس گرم و آرام را به اتاق القاء می‌کند.

 

پاف مبل به عنوان پر کننده زیر میز

۵- قرار دادن آن در انتهای تخت
قرار دادن پاف مبل‌های کشیده و بزرگ با پایه‌های چوبی یا فلزی انتهای تختخواب با رنگ متناسب، زیبایی خاصی را به اتاق خواب شما می‌دهد.

 

دادن پاف مبل در انتهای تخت

قرار دادن پاف مبل در انتهای تخت

 

۶- صندلی جلوی آینه یا میز آرایش
برای دیدن خود در آینه میز آرایشی چرا به جای استفاده از صندلی‌های سنتی با پشتی راست و مستقیم از پاف مبل‌های راحت و شیک استفاده نمی‌کنید؟ این کاربرد پاف مبل هم فضای کمی را اشغال کرده و هم خیلی اتاق را شیک‌تر نشان می‌دهد.

 

صندلی جلوی میز آرایش
۷- به عنوان صندلی میز

استفاده از پاف مبل به عنوان صندلی میز می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق غذاخوری و یا آشپزخانه باشد. البته بهتر است رنگ آن با رنگ اتاق و وسایل اطراف تناسب داشته باشد. این کاربرد پاف مبل، ثبات، یکپارچگی و راحتی لازم را در محیط فراهم می‌سازد.

 

پاف مبل به عنوان صندلی میز

۸- چاشنی دکوراسیون
استفاده از طرح و الگو می‌تواند چاشنی دکوراسیون بوده و به آن روح بدهد. استفاده از پاف مبل‌های طرح دار می‌تواند گزینه مناسبی بدین منظور باشد. به کارگیری پاف مبل‌هایی با طرح‌های هندسی خاص و ست کردن آن‌ها با کف پوش‌هایی که در تضاد رنگی با آن‌ها هستند، می‌تواند اتاق را بسیار جذاب کند.

کاربرد پاف مبل در دکوراسیون خانه

۹- استفاده از پاف مبل در نقطه کانونی اتاق
نقطه کانونی می‌تواند هر جایی از اتاق باشد؛ اما معمولا پاف مبل در بین یا وسط مبلمان قرار می‌گیرد و به این ترتیب چیدمان اتاق را بسیار چشمگیر می‌کند. می‌توان از آن به عنوان میز قهوه یا چای و یا یک نقطه مرکزی برای قرار دادن وسایل استفاده کرد.

 

استفاده از پاف مبل در نقطه کانونی اتاق

۱۰- به عنوان صندلی اضافی زیر میز
استفاده از پاف مبل در زیر میز یک ایده مناسب و خلاقانه برای اتاق‌ها یا آپارتمان‌های کوچک است که فضای کمی دارند. اینگونه فضای زیادی اشغال نمی‌شود و در مواقع لزوم می‌توان از آن استفاده کرد.

 

کاربرد پاف مبل در دکوراسیون خانه

۱۱- جایی برای نگهداری وسایل
در بسیاری از موارد از پاف مبل به عنوان جایی برای نگه داری وسایل استفاده می‌شود. خیلی روش هوشمندانه، خلاقانه و شیکی برای صرفه جویی در فضای اشغال شده در اتاق است. با توجه به سایز اتاق (عرض و طول آن) می‌توانید از پاف مبل‌های دردار به عنوان مکانی برای نگهداری وسایل خود استفاده کنید. همچنین پاف‌هایی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان به عنوان جاکفشی استفاده کرد.

پاف مبل دردار

۱۲- استفاده به عنوان زیر پایی
شما می‌توانید از پاف مبل به عنوان یک پایه یا تکیه گاه در جلو مبل راحتی خود استفاده کنید. هم بسیار زیباست و هم در اتاق به افراد احساس راحتی می‌دهد.

پاف مبل به عنوان زیرپایی

۱۳- صندلی فضای مشترک
می‌توان از پاف مبل‌های محترک که به راحتی حرکت می‌کنند، برای پر کردن فضای مشترک در یک اتاق بزرگ (که معمولا در هال و پذیرایی مشترک هستند) استفاده کرد.

 

کاربرد پاف مبل در دکوراسیون خانه

۱۴- به عنوان قفسه کتاب
می‌توانید از پاف مبل‌هایی که در زیر خود دارای قفسه برای نگهداری کتاب، مجله و روزنامه هستند، استفاده کنید. کاربرد پاف مبل به این شکل هم شیک است و هم برای اتاق‌های کوچک مناسب است چون فضایی برای نگهداری از کتاب‌ها و مجلات ایجاد می‌کند.

 

کاربرد پاف مبل به عنوان قفسه کتاب

۱۵- استفاده به عنوان میز قهوه یا چای
کاربرد پاف مبل به این شکل به نظر خیلی کلیشه‌ای می‌آید اما پاف مبل به عنوان میز قهوه خیلی زیبا و کاربردی است،‌ مخصوصا اینکه پاف مبل‌های پارچه‌ای قابل شستشو هستند.

 

پاف مبل به عنوان میز چای

۱۶- تزیین و نظم دادن به دکوراسیون
استفاده از پاف مبل‌هایی که با کوسن و بالش نرم و پارچه‌های لایه لایه تزئین شده‌اند، می‌تواند به اتاق شما نظم و ثبات دهد. از این مدل پاف مبل ها می‌توانید در چند جای اتاق استفاده کنید.

 

کاربرد پاف مبل در دکوراسیون خانه

۱۷- یک استایل یا مد رنگی
رنگ یا نقاشی کردن پارچه فقط برای لباس و تیشرت نیست. شما می‌توانید یک پاف به شکل مستطیل یا هر مدلی که تمایل دارید را بر روی مبل خود قرار دهید و یک رنگ مشترک (مخصوص پارچه) که باعث می‌شود آنها با هم ست شوند را با یک طرح منظم بر روی آن بزنید. برای مثال اگر مبل و پاف مبل شما کرمی یا سفید هستند یک نوار آبی رنگ منظم بر روی هر دوی آنها رنگ آمیزی کنید. این کار به خلاقیت شخصی شما نیز بسیار کمک می کند.

 

کاربرد پاف مبل در دکوراسیون خانه

انواع پاف مبل های فانتزی
۱- پاف مبل های اوریگامی
یکسری پاف مبل های فانتزی وجود دارد که به آنها پاف مبل های اوریگامی (origami) می‌گویند. این نوع پاف مبل شکلی شبیه به کاردستی‌هایی دارد که با کاغذ درست می‌شوند و برای منزل شما بسیار شیک، تزئینی و کاربردی هستند.

پاف مبل اوریگامی

۲- پاف مبل های بافتنی
یکی از مدل‌های جدید پاف مبل،‌ انواع بافتنی آن است. این مدل پاف مبل‌ها خیلی شیک بوده و در فصل زمستان بسیار کاربردی هستند.

 

پاف مبل بافتنی

۳- باف مبل حصیری
این مدل پاف مبل‌ها معمولا از الیاف مصنوعی هستند و قابلیت شستشو ندارند.

 

پاف مبل حصیری

۴- پاف مبل با طرح قالی و گلیم
این مدل پاف مبل ها مناسب افرادی است که تمایل دارند اتاقشان دکوراسیون سنتی داشته باشد.

پاف مبل با طرح قالی و گلیم

 

 

منبع : سایت مگستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *